Personal

Training

Personal

Training

قیمت گذاری

عواملی که بر قیمت گذاری یک محصول تاثیر دارند به شرح ذیل می باشند :


1- رقبا :

 اینکه رقبای ما چه تاثیری بر مشتریان ما دارند و سیستم قیمت گذاری آنها به چه صورت است از موارد بسیار مهم در قیمت گذاری هستند .

2- دولت ها :

قوانین و مقرارتی و محدودیت هایی که دولتها بر قیمت گذاری تحمیل می نمایند .


3- هزینه ها :

در محاسبه هزینه ها می بایست به هزینه های ناملموس توجه ویژه ای د اشت .چون در بیشتر مواقع این هزینه ها شناسایی و محاسبه نمی گردند .


4- اعضای کانال توزیع :

مشخص نماییم کدامیک از کانالهای توزیع محصول مقرون به صرفه هستند .


5- مشتریان :

مشتریان چه میزان به محصول ما نیاز دارند و این محصول چه سهمی از ذهن مشتریان را دارد .


فرمول کشسانی قیمت :

E_{p} = \frac{Q_2-Q_1}{P_2-P_1} \cdot\frac{P_2+P_1}{Q_2+Q_1}


ماهیت Ep  یک عدد منفی یا حداکثر 0  است که حالات زیر برایش متصور است :


ارزشتوصیف شرایط
E_d = 0 Perfectly inelastic demand
 - 1 < E_d < 0 Inelastic or relatively inelastic demand
 E_d=  - 1 Unit elastic, unit elasticity, unitary elasticity, or unitary elastic demand
 - \infty < E_d < - 1 Elastic or relatively elastic demand
 E_d = -\infty Perfectly elastic demand

1- اگر کشش قیمتی صفر باشد گفته می شود تقاضا کاملاً بی کشش است یعنی تقاضا هیچ حساسیتی نسبت به تغییرات قیمت ندارد.


 2- اگر کشش قیمتی بین صفر و منفی یک  باشد  در آن صورت گفته می شود تقاضا کم کشش است به این معنا که اگر یک درصدقیمت افزایش یابد تقاضا کمتر از یک درصد کاهش می یابد.


 3- اگر کشش برابر با منفی  یک باشد گفته می شود تقاضا با کشش واحد است یعنی اگر قیمت یک درصد افزایش یابد تقاضا یک درصد کاهش می یابد.


 4- اگر  کشش کوچکتر  از  منفی یک باشد گفته می شود تقاضا با کشش است یعنی اگرقیمت یک درصد افزایش یابد تقاضا بیشتر از یک درصد کاهش می یابد.


5- اگر کشش منفی  بی نهایت باشد در آن صورت گفته می شود تقاضا کاملاً با کشش است.


براساس داده های مسئله مطرح شده توسط آقای دکتر بهبودی و جایگذاری در فرمول با فرض در نظر گرفتن 1- برای Ep مقدار به دست آمده برای 5000 =P2 خواهد بود .

2000000=2 Q1=1000000,   P2=?  , P1  =10000  ,  Ep=-1  , Q


قیمت گذاری در رسانه ها :

قیمت گذاری در نشریه آسیا براساس مصوبه هایی که از سوی دولت اعلام می گردد و نیز قیمت جدی ترین رقیب می باشد .

جلسه پنجم :

در سایت شیواری محصولات و خدمات  به صورت آنلاین ارائه می گردد :                                               


+-+-خدمات بدون کالا 
+++خدمات گارانتی 
-+--خدمات اجاره ای 
تولید محتوا خدمات شبکه های اجتماعیمعرفی صاحبان صنایع و تولید کنندگان 



آناتومی محصولات شیواری : 



1- هسته اصلی محصول :

 هسته اصلی  ، سایت شیواری است که دراین سایت انواع محصولات و خدمات ارائه می گردد .


2- ویژگیهای محصول :

با توجه تعداد بازدید کنندگان و محتوی مطالب سایت ، ارائه خدمات به صورت معرفی صنایع و محصولاتشان و توانایی هایشان برای تولید و گسترش محصولات و ارائه راهکارهایی مانند معرفی سرمایه گذار های داخلی و خارجی به صاحبان صنایع 


3- در کنار این گونه خدمات ما با عقد قرارداد های بسیار مقرون به صرفه ، اقدام به ایجاد صفحاتی در تمامی شبکه های اجتماعی نموده و محصولات را از طریق این شبکه ها نیز به مشتریان معرفی می نماییم .



Perfect  product :

 اگر سایت شیواری را به عنوان محصول اصلی در نظر بگیریم با استفاده از محصولات مشترکین سایت می توان یک سایت B2C  ایجاد نمود و با استفاده از خدمات خرید آنلاین بانکها می توان یک فروشگاه اینترنتی برای محصولات مشترکین مان راه اندازی نمود .




سیستم لجستیک : 

در حال حاضر احتیاجی به فرایند لجستیک نداریم ولی در صورت راه اندازی فرایند B2C می توان با برون سپاری و استفاده از سیستم پخش اختصاصی  به مشتریان خود خدمت رسانی نماییم .



جلسه چهارم :

شیواری یک سایت خبری است که اخبار صنعت ایران  و تولید کنندگان را منتشر خواهد نمود .در کنار این فعالیت در نظر دارد در یکی از زیر مجموعه های خود فعالیت B2B  را نیز گسترش دهد .

1- پیش آگاهی : 

استفاده از شبکه های اجتماعی ، برگزاری سمینار و دعوت از تولید کنندگان و صنعت گران 


2- آگاهی :

ارسال نامه ، فکس و یا ایمیل به صاحبان صنایع ، برگزاری جلسه با هیات مدیره های شهرک های صنعتی ، تبلیغات در شبکه های تلویزیونی  


3- تصور سازی :

برگزاری جلسات منظم و مداوم و یادآوری رتبه بندی سایت در ایران و جهان و نیز یادآوری خدمات سایت در مشتری حس همراه بودن را تقویت می نماییم 


4-مد نظر قرار گرفتن :

تبلیغات در بیلبورد های پر بیننده ، حضور در نمایشگاه های صنایع و تولید کنندگان 


5- برتری یافتن :

با توجه به کم بودن یا غیر فعال بودن سایت هایی مانند شیواری ، می توان با ارائه خدمات در قبال مشتریان ثابت برتری خود را نسبت به رقبا حفظ نماییم .


6- تصمیم :

 در این مرحله مشتری را همراهی می نماییم تا بهترین انتخاب ها را در استفاده از خدمات ما داشته باشند .


7- خرید :

در این مرحله با ارائه قیمت مناسب در مشترک شدن در سایت و ارائه خدمات مناسب در کنار قرارداد مشتریان را ترغیب به خرید می نماییم .


8- با ارائه خدمات  social network  برای صاحبان صنایع آنها را به ماندگاری در زمره مشتریان ثابتمان تشویق می نماییم .



-- محاسبه اندازه بازار :

برای انجام این کار ابتدا میزان نفوذ اینترنت و وجود صنایع و تولید کنندگان را در شهرهای مختلف بررسی نمودیم .

مثلا برای حدودا  قطعه ساز خودرو که در شهرهای مختلف حضور دارند .بالای 90 % این تولید کنندگان دسترسی به اینترنت دارند .در نتیجه در حدود 900 تولید کننده را می توان پوشش داد .

اگر برای آبونمان نمودن هر شرکت در سال مبلغ 10000000 ریال در نظر بگیریم . و برای خدمات social network  ور اه اندازی شبکه های اجتماعی تبلیغاتی برای آنها 10000000 ریال در ماه  اخذ نماییم کل ارزش خدمات 22000000 ریال میشود .بنابراین اندازه بازار در این حوزه می شود 660000000 ریال 

با توجه به اینکه  رقبا در این حوزه بسیار کم یا غیر فعالند بنابراین می توان انتظار داشت بیشترین سهم بازار متعلق به ما خواهد بود .

با توجه به واقعیت های بازار رقابت هدف ما دستیابی به بازار حداکثری نیست بلکه ماندگاری در کنار ارائه خدماتی که باعث لذت و سود آوری برای مشتریانمان هدف ما می باشد .


--- آمیخته بازاریابی : 

برای آمیخته بازاریابی  این گونه سایتها می بایست از مدل 4S استفاده نمود .


1- Scope  یا قلمرو و یا حیطه کاری :

به موضوعات استراتژیک و اصلی پیرامون حضور آنلاین مربوط می شود، باید مصداق این استراتژیهای اصلی را  ؛  بازار،رقابت، مشتریان و تاثیر عملیات آنلاین بر فرآیندهای داخلی سازمان و نقش استراتژیک برنامه های آنلاین سازمان بدانیم.

در این خصوص استراتژی سایت شیواری ارائه اخبار درست و نیز ایجاد فرایند B2B  برای صنایع و مشتریان عمده آنها در داخل و خارج می باشد .


2- site :

بیان کننده جنبه های عملیاتی حضور آنلاین است که منعکس کننده شخصیت، جایگاه یابی و تمرکز بازاریابی در کسب و کارهای آنلاین است. در واقع وب سایت وجه مشترک ارتباط بین سازمان و مشتریان است و این وجه مشترک باید مشتریان  را  به برقراری ارتباط با شرکت و سازمان ترغیب نماید.

در این خصوص سایت شیواری با آدرس  shivaree.ir   ایجاد گردیده است .


3- Synergy  هم افزایی :

در این سینرژی یا هم افزایی به اهمیت یکپارچه سازی و هماهنگی بین حضور آنلاین شرکت و سایر فعالیتهای آن دارد. در واقع این هماهنگی منجر می شود که سازمان نتیجه ای بیش از جمع نتایج عملکرد آنلاین و غیرآنلاین بگیرد. برای رسیدن به این مهم موارد زیر مورد نظر است :

Front Office :

است. در اینجا لازم است که (Total Marketing) در واقع این یکپارچه سازی یکی از مهمترین ملزومات رسیدن به بازاریابی جامع

یکپارچه سازی با بین فعالیتهای آنلاین و حضور مجازی شرکت و اقداماتی که در فضای فیزیکی و در جلوی چشمان مشتری انجام می شود، 

یکپارچگی وجود داشته باشد.


Back Office :

در واقع مقصود اصلی در اینجا، هماهنگی و یکپارچگی بین اقدامات ما در فضای مجازی و فرآیندهای درون سازمانی است، که یکپارچه سازی با تضمین یک حضور مجازی موفق را در پی خواهد داشت.

یکپارچه سازی با سازمانهای خارجی و شبکه های ارتباطی خارج از سازمان : اهمیت بالایی از منظر کارهای لجستیکی و در صورت وجود برنامه های برونسپاری و ... دارد.


4- system  سیستم 

لازم استه سیستم ما امن، کاربرپسند و از نظر هزینه ای مقرون به صرفه باشد.