Personal

Training

Personal

Training

برنامه ریزی تبلیغات و استراتژی های تبلیغات

تبلیغات : 

هرگونه ارائه و پیشبرد غیر شخصی ایده ، کالا یا خدمات توسط یک تبلیغ کننده است که انجام آن مستلزم پرداخت هزینه است .

تهیه یک برنامه تبلیغاتی مستلزم یک فرایند 5 مرحله است که شامل 5M  می شود : 


1- Mission  یا رسالت : 

می بایست اهداف تبلیغاتی تعیین گردد .می بایست روشن شود که هدف از تبلیغات ایجاد آگاهی ، ترغیب و یا تقویت کردن است .


2- Money  یا پول تبلیغات : 

می بایست بودجه ای را جهت تبلیغات اختصاص داد ، بودجه ای که مرحله ای از عمر کالا را در آن قرار دارد ، سهم بازار و پایگاه مصرف کننده ، رقابت و شلوغی در بازار ، فراوانی تبلیغات و جانشین پذیری کالا را هم مد نظر قرار می دهد .


3- Message  یا پیام تبلیغات : 

چگونگی انتخاب پیام را تعیین نمود ، پیام های مختلف را از نظر مطلوبیت ، منحصر به فرد . باور کردنی بودن ارزیابی نمود و مناسبترین سبک ، مایه ، عبارتبندی با کلمات و قالب را به اجرا در آورد به گونه ای که در آن ملاحظات اجتماعی هم رعایت گردد .


4- Media یا رسانه : 

می بایست درباره رسانه مورد استفاده تصمیم گرفت .این تصمیم مستلزم انتخاب دسترسی مطلوب ، فراوانی و اثر بخشی تبلیغ است و آن گاه انتخاب رسانه ای که نتایج مطلوب و ایده آل را از نظر تیراژ ، جمعیت ، جمعیت موثر از نظر مواجه شدن با آگهی تبلیغاتی با بار آورد .


5- Measurement  یا ارزیابی : 

می بایست اقداماتی در جهت ارزیابی اثرات ارتباطی و اثرات فروش تبلیغ انجام گیرد .


برنامه ریزی تبلیغات همیشه در 3 حوزه حرف می زند : 

1- Strategy 

2- Creative 

3- Do 



Strategy  استراتژی ها تبلیغات : 

استراتژی ها تبلیغات بر دو نوع می باشند : 

1- AIDA : َAttention Interest Desire Action 

 در این نوع تبلیغات براساس جلب توجه ، ایجاد علاقه مندی ، ایحاد نیاز و ترغیب مشتری به خرید  عمل می شود .تبلیغات در این استراتژی مدل آبشاری است و بمباران تبلیغاتی صورت می گیرد .استفاده از هر ابزاری مجاز است و غلو زیاد است . توجه در این نوع تبلیغات به ATL  است .این نوع تبلیغات خلاقیت گرا است .در این نوع استراتژی برای همه تبلیغات می گردد و همه در معرض دیدن تبلیغات قرار می گیرند .


2- DAGMAR : Defined Advertising Goals for Achieving Measurable Advertising Result 

 این استراتژی مدل دقیقی است و مبنای کار بر اساس اهداف تبلیغاتی از پیش تعیین شده برای دستیابی به نتایج قابل اندازه گیری شده است .تمرکز ویژه بر رقبا و بهترین تجربه آنان و مدل های قابل اطمینان و ایده های تبلیغاتی قابل اطمینان دارد .توجه این استراتژی بر BTL  است 

در این نوع استراتژی بودجه تبلیغات بر اساس (ABR ( Advertising By Result  تعیین می گردد 


Creative : 

2 مدل وجود دارد : 

1- Tease : 

 پیام به تدریج به مخاطب داده می شود .

2- Lean : 

 پیام به صورت ناگهانی به مشتری داده می شود .


DO : 

 در این حوزه چند مورد مهم هستند : 

1- Form : 

از چه غالب خاصی استفاده کنیم مثلا تصویری ، ویدئویی ، صوتی .و ... 

2- Context : 

در جه بستری انجام شود مثلا دیحیتال ، محیطی و ....

3-Execution : 

چگونه اجرا شود ، چه کسی اجرا کند و برای اجرا چه Action Plan  دارد .




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.