Personal

Training

Personal

Training

خرده فروشی - عمده فروشی

خرده  فروشی : 

شامل تمام فعالیت هایی است که صرف فروش کالا یا خدمات به طور مستقیم به مصرف کنندگان نهایی برای استفاده شخصی و غیر تجاری ایشان می شود .یک خرده فروش یا یک فروشگاه خرده فروشی به هر واحد اقتصادی اطلاق می گردد که حجم فروش او تحت تاثیر ناحیه خرده فروشی او قرار می گیرد .


عمده فروشی : 

شامل تمام فعالیت هایی است که برای فروش کالا یا خدمات به کسانی که این کالا یا خدمات را برای فروش مجدد یا مصارف تجاری می خرند ، صورت می پذیرد .عمده فروشی شامل تولید کنندگان و کشاورزان نمی شود ، چرا که آنها عمدتا به تولید اشتغال دارند و شاکل خرده فروشان نمی شود .


در هر دو مورد مهمترین تصمیم شناسایی بازار هدف است و اینکه تصمیم بگیرند به چه گروهی از خریداران می خواهند خدمات یا کالا ارائه دهند .

معمولا خرده فروشان دچار این مشکل هستند که تعریف روشنی از بازار هدف خود ندارند به همین دلیل دائم در حال جلب رضایت همه هستند که عملا غیر ممکن است .


در مورد عمده فروشان نیز به همین صورت است و آنها نیز باید بر اساس معیار هایی مانند اندازه مشتری ، نوع مشتری ، نیاز های خدماتی مشتریان و یا .... اقدام به تعریف و تبیین بازار هدف خود نمایند و هرگز در صدد ارائه خدمات به همه گروه ها بر نیایند . 


در خرده فروشی سهم بازار از طریق  shelf share  تعیین می گردد .هر چقدر قفسه بیشتر ، سهم بازار بیشتر می باشد و گردش مالی و ایجاد درآمد انحصرا با فروش محقق می شود ( Volume turnover ) 

در intensive distribution  بازاریابی برای دو گروه انجام می گردد : 1- مشرتی نهایی    2- اعضای کانال توزیع 


تدارک بازار : 

مستلزم برنامه ریزی ، اجرا و نظارت و کنترل بر جریان فیزیکی مواد اولیه و کالاهای نهایی از نقاط مبدا به نقاط مصرف است برای اینکه نیازهای مشتری در سطح سود متعارفی تامین گردند .



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.