-
Pricing
یکشنبه 24 آبان 1394 14:27
از دیر باز قیمت ، عامل اصلی موثر بر انتخاب خریدار به شمار می آمد و این امر هنوز هم در گشور های فقیر ، میان گروه های کم درآمد و درمورد بعضی از کالاهای خاص مصداق دارد .اگر چه در ده های اخیر عوامل غیر قیمتی در رفتار خریدار اهمیت بیشتری پیدا کرده اند ، با این وجود قیمت همچنان به عنوان یکی از مهم ترین ارکان تعیین کننده سهم...
-
برنامه ریزی تبلیغات و استراتژی های تبلیغات
سهشنبه 19 آبان 1394 22:04
تبلیغات : هرگونه ارائه و پیشبرد غیر شخصی ایده ، کالا یا خدمات توسط یک تبلیغ کننده است که انجام آن مستلزم پرداخت هزینه است . تهیه یک برنامه تبلیغاتی مستلزم یک فرایند 5 مرحله است که شامل 5M می شود : 1- Mission یا رسالت : می بایست اهداف تبلیغاتی تعیین گردد .می بایست روشن شود که هدف از تبلیغات ایجاد آگاهی ، ترغیب و یا...
-
خرده فروشی - عمده فروشی
سهشنبه 19 آبان 1394 21:23
خرده فروشی : شامل تمام فعالیت هایی است که صرف فروش کالا یا خدمات به طور مستقیم به مصرف کنندگان نهایی برای استفاده شخصی و غیر تجاری ایشان می شود .یک خرده فروش یا یک فروشگاه خرده فروشی به هر واحد اقتصادی اطلاق می گردد که حجم فروش او تحت تاثیر ناحیه خرده فروشی او قرار می گیرد . عمده فروشی : شامل تمام فعالیت هایی است که...
-
Service Marketing Management
سهشنبه 19 آبان 1394 18:42
Service : عبارت است از هر عملی یا کاری که یک طرف به طرف دیگر عرضه می کند و لزوما نامحسوس باشد و به مالکیت چیزی منجر نمی شود .تولید خدمت هم ممکن است به کالای فیزیکی بستگی داشته یا نداشته باشد . در حالت کلی پنج طبقه از آنچه به بازار عرضه می شود را می توان تفکیک نمود که عبارتند از : 1- کالای محسوس محض: کالایی محسوس که...
-
Brand Architecture
دوشنبه 11 آبان 1394 14:02
اگر سطح زمین ر ا محیط بازار در نظر بگیریم برای یک معماری ممکن است به حالات مشخص شده در شکل بر روی سطح زمین برخورد نماییم که هر کدام از این حالات تعریفی خاص دارند که به آنها می پردازیم : 1- Monolithic : تک صدایی ، همه محصولات تحت یک نام قرار می گیرند .در این مدل هزینه تبلیغات و بازاریابی پایین است ولی بدنام شدن یکی...
-
MOT
دوشنبه 11 آبان 1394 13:37
از لحظه ای که یک برند در معرض دید مشتریان قرار می گیرد تا زمانی که در حال استفاده از آن برند هستند مراحل بسیار مهمی وجود دارند که می بایست به دقت برروی هرکدام از این مراحل کار شده تا تصویری که از یک برند در ذهن مشتریان نقش می بندد بسیار مطلوب ومشعوف کننده باشد . ZMOT : Zero moment of truth این مرحله مهمترین مرحله...
-
ارزش ویژه برند و پارادایم های پیش رو
دوشنبه 11 آبان 1394 12:54
اقدامات یک سازمان به وجود آورنده ارزش ویژه یک برند می باشد که ان اقدامات می تواند در حوزه سازمان و یا حوزه اجتماعی باشد .به صورت کلی چند رویکرد را می توان در مورد ارزش ویژه برند قائل شد : TBBE : Trader base brand equity در این حوزه ارزش ویژه برند در نزد واسطه هایی است که برای برند وجود دارند به معنای دیگر واسطه ها این...
-
DEVELOP MARKETING PLAN
یکشنبه 3 آبان 1394 13:29
Marketing plan یک برنامه جامع است که درباره یک برند ، رقبا ، محصول ، مشتریان و .... صحبت می نماید .این برنامه بر 7 پایه استوار است. برای نوشتن Marketing plan می بایست به نکات ذیل توجه داشت : 1- حتما Business Plan را مطالعه نماییم . 2- علم استراتژی را بدانیم و از استراتژی های سازمان اطلاع حاصل نماییم . 3-تحقیق درست و...
-
مدل سیبل استراتژی :
چهارشنبه 29 مهر 1394 16:26
1- Aim : مهمترین هدف سازمان است که از Vision سازمان نشات گرفته است .سازمان کلیه اقدامات و منابع فعلی و آتی خود را در راستای رسیدن به آن هدف قرار می دهد . 2- End : کمی شده یک Aim است . 3-Goal : اهداف تحاری هستند که سازمان در یک دوره مشخص زمانی دنبالشان است .در این قسمت به این سوالات در 3 حوزه باید جواب داد...
-
مدل الماس استراتژی Strategy Diamond :
چهارشنبه 29 مهر 1394 16:20
وقتی می خواهیم یک استراتژی تدوین نماییم می بایست 5 حوزه را تحلیل نماییم که عبارتند از : 1- َArenas : حوزه هایی که قرار است استراتژی در مورد آن صحبت کند . این حوزه ها را می بایست تدوین نماییم SWOT, ife/efe , PESTLE., 5 force 2- Vehicles : از چه ابزارهایی باید استفاده نماییم تا استراتژی ها اجرایی شوند . 3-...
-
استراتژی های تهاجمی و تدافعی
چهارشنبه 29 مهر 1394 16:12
استراتژی های تهاجمی و تدافعی در راستای به دست آوردن جایگاه و یا جایگاه سازی و یا حفظ جایگاه می باشند .در این زمان یک طرف حمله کننده است و طرف دیگر دفاع کننده .هر دوطرف منابع و توانایی هایی دارند که در کمیت و کیفیت متفاوتند .هر دو طرف در پی ایجاد تصویری در ذهن مشتر ی هستند .ذکر این نکته ضروریست که همیشه شرکت ها برای...
-
انواع شرکت ها بر اساس استراتژی های بازاریابی
سهشنبه 28 مهر 1394 00:06
یادآوری : همانطور که پیشتر بیان شد استراتژی های بازاریابی به سه گروه 1- استراتژی رهبر قیمت 2- استراتژی تمرکز 3- استراتژی تمایز تقسیم می گردند و اهداف این استراتژی ها عبارتند از 1- جایگاه سازی 2- کسب سهم بازار 3- حفظ سهم بازار بر اساس این اهداف ، سازمان ها به 4 گروه تقسیم می شوند 1- Market Leader : این شرکت ها بازار را...
-
استراتژی های بازاریابی
چهارشنبه 22 مهر 1394 17:45
استراتژی های بازاریابی می بایست با استفاده از ابزار های بازاریابی یک وسیله ، مفهوم و یا روشی را به یک تجربه برای مشتریان تبدیل نماید و نیز یک چارچوبی است برای توسعه Marketing Plans اهداف استراتژی های بازاریابی عبارتند از : 1- جایگاه سازی 2- کسب سهم از بازار 3- حفظ سهم بازار در جایگاه سازی به این 2 مفهوم توجه ویژه...
-
نحوه ورود به بازار یک محصول
چهارشنبه 22 مهر 1394 17:28
برای ورود یک محصول ( خدمات یا برند ) به بازار باید به نکات زیر توجه داشت : 1- این کار یک فرایند است بنابراین نمی بایست برای هر محصولی به یک شکل عمل نماییم و ممکن است الزامات ورود یک محصول به بازار با محصولی دیگر متفاوت و یا یکی باشد . 2- این کار فرایندی مبتنی بر زمان است و می بایست در یک پروسه زمانی انجام پذیرد و به...
-
تجاری سازی
چهارشنبه 22 مهر 1394 17:24
5- توسعه محصول Product development : 4 مدل برای این قسمت وجود دارند که به شرح هر کدام می پردازم : 1- OEM : در این مدل ما برای توسعه یا ایجاد محصول خود از طرح ، قالب ، تکنولوژی و یا زیر ساختهای یک شرکت دیگر استفاده می نماییم .در این مدل ما برند خودمان را داریم ولی تعهد رعایت کیفیت را در قبال شرکت اصلی می باست رعایت...
-
هشت گام توسعه محصول
شنبه 11 مهر 1394 19:48
یک فکر از زمان به وجود آمدن تا تجاری شدن می بایست 8 گام را طی نماید که عبارتند از : 1-Idea Generation 2-Product Screening 3-Concept Testing 4-Business Analysis 5-Product Development 6-Test Marketing 7-Reviews & Revise 8-Commercialization هر کدام از مراحل هشت گانه را جداگانه مورد بررسی و تحلیل دقیق قرار می دهیم تا...
-
داده های بازاریابی
جمعه 10 مهر 1394 17:56
داده های بازاریابی به 2 گروه تقسیم می شوند : 1- داده های کیفی (Qualitative) : تفسیر و شرح حال را توصیف می نمایند 2- داده های کمی (Quantitative) : آمار و ارقام هستند . هرم شکل گیری داده ها و مراحل رشد داده از مرحله خبر تا مرحله تولید خرد همانند شکل زیر می باشد : 1- Data : هرگونه خبر ، اطلاع ، آگاهی و یا هرگونه پدیده ای...
-
Brand
جمعه 10 مهر 1394 17:54
یک فکر از زمان به وجود آمدن تا تبدیل شدن به یک محصول قابل ارائه به بازار می بایست مراحل ذیل را بر اساس تعریف " نائومی کلایم " طی نماید : 1- ایده پردازی برند 2- مصور سازی برند 3- قضاوت برند 4- برنامه سازی برند 5-Touch point ( ,واژه مناسب فارسی نیافتم ) 6- تست برند 7- ارائه به بازار برند (تجاری سازی ) برای...
-
تحلیل ماتریس Shell
جمعه 10 مهر 1394 17:45
ررسی مارتیس مدل Shell در کسب و کار : در این ماتریس محور افقی میزان سود آوری کسب و کار را مورد توجه قرار داده و در محور عمودی مزایای رقابتی کسب و کار مورد توجه است . 1-سود آوری غیر جذاب ، مزیت رقابتی قوی :( Cash generator) این بازارها برای ما درآمد ثابت دارند . 2-سودآوری غیر جذاب ، مزیت رقابتی متوسط :( Gradual...
-
تحلیل ماتریس GE از منظر منابع انسانی
جمعه 10 مهر 1394 17:38
از ماتریس GE می توان علاوه بر آنالیز بازار ، در منابع انسانی و تحلیل عملکرد کارکنان سازمان استفاده نمود . در محور افقی این ماتریس مهارت و شایستگی نیرو کار مورد توجه است و در محور عمودی اهمیت رده شغلی مورد توجه است . استراتژی های مورد استفاده مدل GE در منابع انسانی : 1- مهارت کم ، رده شغلی کم اهمیت (عملکرد ضعیف ) : این...
-
تحلیل ماتریس GE از منظر بازاریابی
جمعه 10 مهر 1394 17:35
آنالیز بر اساس ماتریس GE در این ماتریس در محور افقی مزایای نسبی و توان رقابتی مورد توجه است و در محور عمودی میزان جذابیت بازار قرار دارد . 1- جدابیت بازار کم ، توان رقابتی کم : این بازارها می بایست حذف گردند . 2- جذابیت متوسط ، توان رقابتی کم : این بازارها را می بایست حذف تدریجی نمود . 3- جذابیت زیاد ، توان رفقابتی کم...
-
تحلیل ماتریس Market -Product
جمعه 10 مهر 1394 17:33
تعیین استراتژی بر اساس ماتریس بازار - محصول در محور افقی این ماتریس محصول و در محور عمودی بازار مورد توجه قرار گرفته است . 1- Market penetration استراتژی رسوخ در بازار : این استراتژی تا جایی ادامه دارد که وارد رقابت حاد با رقبا نشویم .در این استراتژی می بایست مقدار Sales Opportunity به صورت واقعی و به دور از توهم...
-
[ بدون عنوان ]
دوشنبه 2 شهریور 1394 15:37
تحلیل مدل (BCG (Boston consulting group : بر اساس این تحلیل محصولات به 4 دسته تقسیم می شوند : 1- محلی که رشد و سهم بازار اندک هستند .(Dog) . این محصولات می بایست حذف شوند . 2- محلی که رشد بازار کم ولی سهم بازار مناسب است. (Milk Cow) . این محصولات فقط برای گذران امور جاری سازمان مناسبند و در دراز مدت دچار اشکال می...
-
قیمت گذاری
دوشنبه 26 مرداد 1394 15:19
عواملی که بر قیمت گذاری یک محصول تاثیر دارند به شرح ذیل می باشند : 1- رقبا : اینکه رقبای ما چه تاثیری بر مشتریان ما دارند و سیستم قیمت گذاری آنها به چه صورت است از موارد بسیار مهم در قیمت گذاری هستند . 2- دولت ها : قوانین و مقرارتی و محدودیت هایی که دولتها بر قیمت گذاری تحمیل می نمایند . 3- هزینه ها : در محاسبه هزینه...
-
جلسه پنجم :
دوشنبه 19 مرداد 1394 16:49
در سایت شیواری محصولات و خدمات به صورت آنلاین ارائه می گردد : + - +- خدمات بدون کالا + + + خدمات گارانتی - +- - خدمات اجاره ای تولید محتوا خدمات شبکه های اجتماعی معرفی صاحبان صنایع و تولید کنندگان آناتومی محصولات شیواری : 1- هسته اصلی محصول : هسته اصلی ، سایت شیواری است که دراین سایت انواع محصولات و خدمات ارائه می...
-
جلسه چهارم :
دوشنبه 19 مرداد 1394 15:38
شیواری یک سایت خبری است که اخبار صنعت ایران و تولید کنندگان را منتشر خواهد نمود .در کنار این فعالیت در نظر دارد در یکی از زیر مجموعه های خود فعالیت B2B را نیز گسترش دهد . 1- پیش آگاهی : استفاده از شبکه های اجتماعی ، برگزاری سمینار و دعوت از تولید کنندگان و صنعت گران 2- آگاهی : ارسال نامه ، فکس و یا ایمیل به صاحبان...
-
جلسه سوم - معرفی محصولات و خدمات در حوزه قطب نمای انگیزش های مشتری
دوشنبه 22 تیر 1394 15:48
Vitality: Hype Energy Drink Enjoyment: Tourism Policy of Turkey Conviviality: Salsa Ice-Cream Belonging: Manchester Unites Club Power: Swarovski Recognition: MacBook Air Apple Control: Notrino Internet Security: Panasonic IP Camera
-
جلسه دوم- پیاده سازی سه شاخص عمده کسب و کار در حرفه خود
دوشنبه 15 تیر 1394 10:43
شروط مشتری: 1 - علاقمندی 2 - قدرت خرید 3 - اجازه داشتن از طریق مقررات در این یادداشت قصد دارم سه شاخص مذکور را در حرفه ی خود پیاده سازی کنم. حرفه مورد نظر: روزنامه اقتصادی آسیا 1 - علاقمندی برای ایجاد علاقمندی لازم است ابتدا بازار خود را تعیین و مشخص کنیم، شناسای بازار برای ما یعنی شناسایی مخاطب. یعنی بدانیم چه چیزی...
-
جلسه اول - برداشت من درمورد برخی از اصول کسب وکار اصولی و موفق
پنجشنبه 4 تیر 1394 19:10
درهر کسب و کار می بایست ابتدا هدف خود را از تشکیل آن مشخص کرده و سپس محاسبه کنیم که برای راه اندازی و به پیش رفتن دقیقا به چه اندازه نیرو نیاز داریم .این محاسبات می بایست نزدیک به واقعیت باشد تا قیمت محصول یا خدماتی را که قرار است در کسب و کار به مشتری ارائه دهیم قابل رقابت در بازار و مقرون به صرفه باشد . توجه به این...