Personal

Training

Personal

Training

تجاری سازی

5- توسعه محصول Product development :

4 مدل برای این قسمت وجود دارند که به شرح هر کدام می پردازم : 

1- OEM : 

در این مدل ما برای توسعه یا ایجاد محصول خود از طرح ، قالب ، تکنولوژی و یا زیر ساختهای یک شرکت دیگر استفاده می نماییم .در این مدل ما برند خودمان را داریم ولی تعهد رعایت کیفیت را در قبال شرکت اصلی می باست رعایت نماییم .



2- ODM : 

در این مدل بخشی از زیر ساخت یا تکنولوژی و .... را منتقل نموده ولیکن طراحی اصلی مربوط به شرکت اصلی می باشد .


3- KEIRETSU :

در این مدل ما خط مونتاژ خودمان را داریم و برند نیز مربوط به مونتاژ کار است ولی قطعات را از دیگران می گیریم .در این مدل کلیه هماهنگی ها و فرایند های منجر به رسیدن محصول به دست مشتری با شرکت مونتاژ کار است .



4- KASUMA :

در این مدل در کنار تمام کسب و کار هایی که داریم اقدام به خرید شرکت های تولیدی موفق در کسب و کار خودمان می نماییم که از این پس هم برای خودمان تولید نماید و هم برای دیگران .

در این مدل باید توجه داشت که ابتدا می بایست در مدل 3،  کار شناسایی تولید کنندگان مرتبط با کسب و کار مان انجام گیرد و سپس به سراغ مدل 4 بیاییم .


ملاحضات مهم در توسعه محصول : 

1- همیشه نمونه های اولیه و یا مفهومی از محصول جدید خودر ا تهیه نموده و در اختیار و یا معرض دید و استفاده مشتریان بازار هدف قرار دهیم .

2- فرایند بهبود مستمر را در محصولات قدیمی و جدید خود به دقت انجام دهیم و به محصولات خود به عنوان یک محصول نهایی و کامل نگاه ننماییم .

3- حتی المقدور نمونه سازی های اقتصادی انجام دهیم .

4- نمونه های اولیه به صورتی باشند که قابل استفاده برای مشتریان بازار هدف باشد . 

5-از لحاظ زیبایی شناسی  نمونه های اولیه در حد قابل قبول باشند .

( مانند نمونه های اولیه محصولاتی که به خودرو ساز ها ارائه می دهیم جهت تست و مونتاژ بر روی خودرو می بایست کلیه مشخصات نمونه اصلی را دارا بوده و همان عملکرد را نیز داشته باشد . )  


6- بازار یابی آزمایشی TEST MARKETING :

در این مرحله با 2 مدل می توان این فرایند را به انجام رساند .


1- Nano Marketing :


در این روش می بایست بازار هدف را شناسایی و اندازه آن را تعیین نماییم .سپس به اندازه  0.03% تا حداکثر 1%  بازار هدف را در قسمتی هایی از بخش بندی بازار هدف تعیین نموده و کلیه اعمال بازاریابی اعم از ورود محصول به بازار و رساندن محصول به این قسمت کوچک و ... را کاملا واقعی و با جدیدت انجام دهیم و سپس از فیدبک ها و داده هایی که به دست می آید استفاده نموده و آنها را آنالیز نماییم اگر در این آنالیزها به حداقل های مهم محصول یا برند خود رسیده باشیم به معنای انجام کاری بزرگ است .

 روش Nano Marketing  به دلایل زیر مقبول است : 

- روشی مقرون به صرفه است .

- بازخوردهای خلاقانه ای در اختیار ما قرار می دهد .

- میزان سرمایه گذاری را کاهش می دهد .

-رقابتی یا غیر رقابتی بودن محصول را مشخص می نماید .

برای انجام این کار می توان از دوستان خود نیز استفاده نماییم و یا آژانسهایی که مختص این امور هستند نیز می توان بهره برد.


2-INTERNAL MARKETING :



در این روش از کارکنان سازمان جهت استفاده و آنالیز داده های یک محصول جدید استفاده می نماییم .برای انجام این کار یک گروه تست تعیین نموده و محصول جدید را در این گروه تست نموده و داده های این گروه را کسبو آنالیز می نماییم تا به یک مدل درست دست یابیم .



7-بازبینی و اصلاح  REVIEW & REVISE:



در این مرحله می بایست از بازخورد ها استفاده نموده و محصول (خدمات یا برند ) خود را اصلاح نموده و مجددا به مرحله 6 رفته و آنقدر این کار را انجام می دهیم  و برای مشکلات محصول ( خدمات یا برند ) راه حل ارائه داده و بهینه سازی انجام می دهیم تا دیگر اشکالی به چشم نیاید .شاید در این مرحله حتی کل محصول و یا استراتژی های ما برای محصول تعییر یابد و یا به این نتیجه برسیم که این محصول مناسب نمی باشد .


8- تجاری سازی COMMERCIALIZATION : 


در مرحله تجاری سازی می بایست 3 حوزه را مورد توجه دقیق قرار داد :

1-Strategic  : 

می بایست  Marketing Mix  و  Marketing Plan  خود را مشخص نماییم ( این تعیین می بایست بر اساس فیدبکهای به دست آمده در مرحله 6 انجام پذیرد )

2- Tactical : 

در این مرحله می بایست برای معرفی و ورود محصول به بازار از تکنیک های


NPI/NSI: New product/service introduction

و 

NPL/NSL :New product/service Launch 

 استفاده نمود . حتما در هنگام NPI/NSI  باید خبر رسانی درست و مناسب انجام گردد و در هنگام NPL/NSL بهتر است که همراه با یک مراسم مناسب انجام پذیرد .


3-Operational :

در این مرحله می بایست به توزیع و قیمت و چرخه عمر محصول توجه نماییم و مراقب باشیم که این 3 عامل در محصولات سازمان با هم تداخل نداشته باشند .



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.