تحلیل مدل (BCG (Boston consulting group :
بر اساس این تحلیل محصولات به 4 دسته تقسیم می شوند :
1- محلی که رشد و سهم بازار اندک هستند .(Dog) . این محصولات می بایست حذف شوند .
2- محلی که رشد بازار کم ولی سهم بازار مناسب است. (Milk Cow) . این محصولات فقط برای گذران امور جاری سازمان مناسبند و در دراز مدت دچار اشکال می گردند .
3- محلی که رشد بازار سریع و سهم بازار کم است (Butterfly or emerging market) .در این محصولات می بایست سرمایه گذاری هوشمندانه انجام داده و برنامه ریزی بلند مدت داشت و در این محصولات می بایست منتظر فرصت باشیم .
4- بازار رشد خوبی دارد و سهم از بازار بالا است (Star).این محصولات را باید حفظ و گسترش داد .
در مورد محصولات شرکت :
1- صفحات ورزشی روزنامه جز گروه سگ هستند .
2- صفحات مالی جز گروه گاو شیرده هستند .
3- صفحات مشتریان و سوشیال مدیا روزنامه جز گروه علامت سوال هستند .
4- صفحات انگلیسی و بورس جز گروه ستاره هستند . .