Personal

Training

Personal

Training

تحلیل مدل   (BCG (Boston consulting group    :

بر اساس این تحلیل محصولات  به 4  دسته  تقسیم می شوند  : 

1- محلی که رشد و سهم بازار اندک هستند .(Dog)  . این محصولات می بایست حذف شوند .

2- محلی که رشد بازار کم ولی سهم بازار مناسب است. (Milk Cow) . این محصولات فقط برای گذران امور جاری سازمان مناسبند  و در دراز مدت دچار اشکال می گردند .

3- محلی که رشد بازار سریع و سهم بازار کم است  (Butterfly or  emerging market)  .در این محصولات می بایست سرمایه گذاری هوشمندانه انجام داده و برنامه ریزی بلند مدت داشت و در این محصولات می بایست منتظر فرصت باشیم .

4- بازار رشد خوبی دارد و سهم  از بازار بالا  است  (Star).این محصولات را باید حفظ و گسترش داد .


در مورد محصولات شرکت : 

1- صفحات ورزشی روزنامه جز گروه سگ هستند .

2- صفحات مالی جز گروه گاو شیرده هستند .

3- صفحات مشتریان و سوشیال مدیا روزنامه جز گروه علامت سوال هستند  .

4- صفحات انگلیسی و بورس جز گروه ستاره هستند . .