درهر کسب و کار می بایست ابتدا هدف خود را از تشکیل آن مشخص کرده و سپس محاسبه کنیم که برای راه اندازی و به پیش رفتن دقیقا به چه اندازه نیرو نیاز داریم .این محاسبات می بایست نزدیک به واقعیت باشد تا قیمت محصول یا خدماتی را که قرار است در کسب و کار به مشتری ارائه دهیم قابل رقابت در بازار و مقرون به صرفه باشد .
توجه به این نکته ضروریست که همیشه از جانب مشتری ها فشار برای کاهش قیمت وجود دارد و همچنین فشاری هست برای افزایش قیمت دستمزد کارکنان یا مواد، بنابراین می بایست تعادلی صورت گیرد تا کسب و کار سود آور باشد تا بقای خود را تضمین کند و سپس با ایجاد راهکارهای مناسب بتوان به رشد پایدار رسید .
بنابراین هر کسب و کاری باید در این خصوص دو رویکرد ویژه داشته باشد :
1- ایجاد شیفتگی : امروزه وقتی به محصولات دیجیتال نگاهی بیاندازیم می بینیم که انصافا از لحاظ کیفیت و طراحی همگی در سطحی مطلوب قرار دارند اما آنچه که یک محصول را از دیگری منحصر می سازد میزان شیفتگی هست که آن تولید کننده در محصول خود خلق کرد. استیو جابز می گفت : تلفنهای همراه نسل هوشمند ایده های شما را جامع عمل می دهد اما ما آرزوهای شما را براورده میسازیم و این گونه است که وقتی موفق پیاده کردن مدل ذهنی خود شد، افراد زیادی در هر مرحله از رونمایی محصول تازه ساعتها در صفهای طویل به انتظار می ایستند و یک برند تبدیل به ابر برند می شود.
اشاره جالبی بود خانم آزاد