Personal

Training

Personal

Training

جلسه اول - برداشت من درمورد برخی از اصول کسب وکار اصولی و موفق

درهر کسب و کار می بایست ابتدا هدف خود را از تشکیل آن  مشخص کرده و سپس محاسبه کنیم که برای راه اندازی و به پیش رفتن دقیقا به چه اندازه نیرو نیاز داریم .این محاسبات می بایست نزدیک به واقعیت باشد تا قیمت محصول یا خدماتی را که قرار است در کسب و کار به مشتری ارائه دهیم قابل رقابت در بازار و مقرون به صرفه باشد .


توجه به این نکته ضروریست که همیشه از جانب مشتری ها فشار برای کاهش قیمت وجود دارد و همچنین فشاری هست برای افزایش قیمت دستمزد کارکنان یا مواد، بنابراین می بایست تعادلی صورت گیرد تا کسب و کار سود آور باشد تا بقای خود را تضمین کند و سپس با ایجاد راهکارهای مناسب بتوان به رشد پایدار رسید .




بنابراین هر کسب و کاری باید در این خصوص دو رویکرد ویژه داشته باشد :


1- ایجاد شیفتگی : امروزه وقتی به محصولات دیجیتال نگاهی بیاندازیم می بینیم که انصافا از لحاظ کیفیت و طراحی همگی در سطحی مطلوب قرار دارند اما آنچه که یک محصول را از دیگری منحصر می سازد میزان شیفتگی هست که آن تولید کننده در محصول خود خلق کرد. استیو جابز می گفت : تلفنهای همراه نسل هوشمند ایده های شما را جامع عمل می دهد اما ما آرزوهای شما را براورده میسازیم و این گونه است که وقتی موفق پیاده کردن مدل ذهنی خود شد، افراد زیادی در هر مرحله از رونمایی محصول تازه ساعتها در صفهای طویل به انتظار می ایستند و یک برند تبدیل به ابر برند می شود.


2- ثابت نگه داشتن هزینه های تولید است ، اگر هر تولید کننده موفق بشود تا روشهای مدیریتی و استراتژیهای خود هزینه های تولیدش را ثابت نگه دارد، می تواند محصولی قابل رقابت و مقرون بصرفه تولید کند و بدین سان از فشار کاهش قیمت از سوی مشتری نیز خود را نجان دهد.



  • اگر کسب و کاری یا مجموعه ایی بر اساس تشخیص یه نیاز درست که تقاضای آن وجود دارد تشکیل شده باشد، از نیروهای متخصص استفاده کند، زیر ساختهای خود را حقیقتا درست و اصولی پایه گذاری کند می تواند از بحرانهای عظیم سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عبور کند و به حیات خود ادامه دهد.
  • بنابراین قبل از تشکیل هر مجموعه ای می بایست یک مدل و شیوه صحیح برگزید و بعد آن اقدام به شروع آن کسب و کار کرد.
نظرات 1 + ارسال نظر
حسین یکشنبه 14 تیر 1394 ساعت 07:50 http://urco.blogfa.com

اشاره جالبی بود خانم آزاد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.