Personal

Training

Personal

Training

تحلیل ماتریس GE از منظر بازاریابی




آنالیز بر اساس ماتریس GE


در این ماتریس در محور افقی مزایای نسبی و توان رقابتی مورد توجه است و در محور عمودی میزان جذابیت بازار قرار دارد .


1- جدابیت بازار کم ، توان رقابتی کم  : این بازارها می بایست حذف گردند .

2- جذابیت متوسط ، توان رقابتی  کم : این بازارها را می بایست حذف تدریجی نمود .

3- جذابیت زیاد ، توان رفقابتی کم : دراین بازاها  می بایست یا اعتلاف کنیم و یا مزایا را زیاد نماییم و عنوان راه حل سوم حذف تدریجی 

4- جذابیت کم ، توان رقابتی متوسط : مزایای این بازاها را به مسب و کارهای پرسئد منتقل نماییم و مابقی را به تدریج حذف نماییم .(به خانه 6 منتقل شود)

5-جذابیت متوسط ، توان رقابتی  متوسط :این بازارها را می بایست حفظ نماییم .

6- جذابیت بالا ،توان رقابتی متوسط :این بازارها را می بایست حفظ نماییم .

7- جذابیت کم ، توان رقابتی بالا : برای این بازارها می بایست استراتژی 2و 4 را اعمال نماییم .

8-جذابیت متوسط ، توان رقابتی بالا :  در این بازارها می بایست سرمایه گذاری نماییم (بازارهای درحال شکل گیری ) ، می توانیم سرمایه گذاری به صورت seed money  در شرکت های نوظهور و آینده دار انجام دهیم .

9- جذابیت بالا ، توان رقابتی بالا : هرکاری انجام می دهیم که این بازارها را حفظ نماییم .

در این مدل خانه های 5 ، 6 ، 8 و 9 دارای اهمیت بسیاری هستند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.